Friday, May 15, 2009

house husband


salams all

tajuk mcm best je kan.. yup mmg best pon.. well kenapa i masukkan tajuk ni as my new entry.. bukannnya apa.. since mlm td i bermimpi yg my hubby suruh i keja n dia plak nak jd house husband.. ekekekekekeke.. mcm tuh punya cerita pon bole masuk dlm my mimpi.. ala2 mr mama lah.. ahaks...


so apa kata kita bincang2kan topik ini.. hehehehe.. kalau korang rasa ada point yg setuju ke x setuju ke... pls dont hesitate 2 drop on ur comments ya...


well dlm mimpi tuh suddenly my hubby balik keja wit me (aku bkerja kah?? aku bekerja dari rumah.. bukan pergi opis.. well mimpi tu saje jerk nak create story gaknya).. after hb letakkan sling bag dia.. dia terus kata yg esok dia dah resign.. so in other words.. dia dah quit from his job.. n he added more "i'll stay at home take care of our kids, cook for u, wash clothes, ironing.. all the house works.. leave it to me.. i'm tired.." aku reply.. "seriously dear, u wanna resign n to b house husband??" he replied "yup, y not.. ur income can afford us one family.."

hahahahaha.. keja apa la gaknya aku buat sampai bole afford family tuh yekkk.. kua kua kua.. urmm yg lg pelik dlm mimpi tuh aku rasa anak2 aku mcm ramai la plak.. arround 4 gaknya.. jantina x sure.. huh.. mcm real je kan..

so guys, apa pendapat korang ttg house husband..as far asa i noe.. mr mama nih dah lama di praktikkan di western.. even kat mesia or spore ada la jugak org praktikkan.. n i hve a fren where as she is the breadwinner of her family while her hubby was a kinda mr mama aka house husband.. urmm




according 2 her, dia ngan hb mmg x der masalah since anak derang ramai (5 org) so, kalau anta nursery or baby sitter konpem la costnya tinggi.. kalo amik maid plak hubby dia x suka ada stranger kat umah.. so hubby dia yg buat decision nak dok umah as a house husband.. at the same time hubby dia bekerja dari rumah.. alhamdulillah anak2 derang terjaga n berdisiplin.. dia kata... on the 1st part banyak la org yg komen pasal hubby dia mcm2 org kata esp.. keluarga dia n keluarga mertua.. but they manage 2 do it well.. so now ppl wont say anything.. anak2 mrk pon dah besar skang..



aku rasa dlm masyarakat kita benda ni masih belom bole diterima sepenuhnya.. kalo western country ini dianngap normal.. if the situation happen on me pon.. aku rasa 60% aku susah nak terima.. bukannya apa.. aku rasa aku x bole la nak jadi cam kawan aku tuh.. sbb sebagai isteri kita wajib hormat dan melayan kehendak suami.. aku takut bila aku yg jd breadwinner, aku besar kepala pulak.. x pasal2 semua malaikat meludah kat aku.. dah ler tuh.. dosa besar memanjang dicatitkan di sebelah kiri aku.. huuuu nauzubillah la kan.. kalau aku nak keluar bekerja pon biarlah hubby pon bekerja.. ini kerana aku nak dia sentiasa di pandang tinggi oleh diri aku sendiri.. kira sama2 bekerja..



aku x kata house husband ni x bagus.. it depends.. kalau mcm kawan aku.. tuh rumahtangga mereka alhamdulllah.. as 4 me.. nafsu yg sembilan aku tuh kadang2 menjatuhkan akal aku yg satu.. so dari aku terus terusan melakukan dosa2 besar baik lah aku sahaja yg menjadi housewife dan aku rela.. ahaks..


">

3 comments:

Anonymous said...

well ada pro n cons if hb willing 2b househubby.. n for me.. kalau hubby jadik househusband for me on weekend i rela..

pensel bercakap said...

aku sbg lelaki mmg x sanggop le nak dok umah cam pompuan yg jadik housewife.. sedangkan bini sakit n kena jaga rumah+anak for arroung 20 hours pon den x sanggop inikan forever.. hooo den x nak.. btw, aku respect la kat kaum hawa yg bertangan 10 dgn relanya dan sincerenya menjaga suami dan anak2.. xkira lah korang keja ke atau fulltime surirumah.. yg paling aku respect skali my wifey..

m y a l i s h a said...

anonymous : haah ek kalau hubby willing nak jadik mr mama for weekend bagus juga.. keh keh keh

pensel bercakap : thanks for the appriciation