Friday, March 14, 2008

cempedak ohh cempedak





entah kenapa tiba-tiba di suatu petang fikiran aku melayang pada buah cempedak.. n tiba tiba boleh terbayangkan... alangkah sedapnya kalau petang-petang makan cempedak goreng.. yum yum yum...


then lepas hubby aku selesai solat asar... straight away aku tanya dia... " dear, kat sini kat mana boleh dapat cempedak goreng??" hubby aku yg ketika itu sedang menyidai tikar sembahyang bermuka blank... n tanya aku balik sambil ketawa kecil " cempedak goreng??? mana lah nak dapat time sekarang ni???" dengar je jawapan hubby aku, muka aku mcm frust sikit... tp fikiran aku stil dapat membayangkan betapa juicynya buah cempedak yang digoreng... dengan crispy n crunchy di luar disalut tepung... n bila masuk kemulut.. terasa juicynya cempedak tuh... fuhhhhhhhhh... terliur gak aku...






haahaha.... while i'm typing this entry pun terliur lagi rasanya... ok sambung balik citer cempedak ni... then nak di jadikan cerita hari minggu lepas aku balik kampung... mak n ayah pun terperanjat juga kenapa tiba2 je balik kampung... hubby inform kat mak n ayah " ni haaa ada org ngidam cempedak goreng.... mana lah nak dapat kat spore..." huahuahua... x sangka hubby suruh aku balik kampung sebab cempedak goreng..



dalam hati aku tertanya juga... ooo aku tengah mengidam ke???? hahahah rasanya cuma teringin je nak makan cempedak goreng... bila di fikirkan balik... oooo macam ni la rupanya mengidam... siap boleh terbayang-bayang lagi kesedapan cempedak goreng...hahahahaha...



lepas je ayah tahu yang aku nak makan cempedak goreng.. terus dia keluar cari cempedak.. dekat 1 jam juga baru balik... dengan muka hampa ayah bagitau aku... "merata kedai ayah cari kat area pontian ni... semua kata sekarang x musim cempedak "mak pulak sibuk mencelah.. " kat kedai ni x ada.. kat kedai tu x ada jugak ke...???" ayah macam tension dengan pertanyaan emak.. jawab "TAK ADA!!!" mak gosok perut aku yang semakin membesar ni... macam frust je muka mak masa tu... aku pun bersuara la.. "ala x per la... lama lagi pun along due.. sempat lagi nak cari cempedak tu..." terasa la pulak betapa sayangnya diorang kat aku n kat cucu dia ni...



balik ke spore semula merata kedai goreng pisang aku terjah...heheheh.. kat kg melayu.. kat uda... kat area perling.. kat kolam air... semua x der.. sampai ada sorang kakak tu siap cakap ngan aku.. "mengidam eh dik... tapi masa sekarang ni susah nak dapat cempedak... belum musim la dik.. kesian dia..." aku tersenyum je...



sampai ke hari ini misi mencari cempedak goreng masih ku teruskan.. heheh dapat rasa sebiji pon jadi la... kesian kat hubby.. pergi kerja pun siap tanya lagi dengan kengkawan.. n semalam pergi pasar melilau mata hubby cari cempedak...depan hubby aku buat tak kisah je.. tak nak la menyusahkan dia... tapi aku tahu hubby aku... selagi dia x dapatkan apa yang aku nak tu selagi tu dia akan cuba berusaha... "baby yang nak mamam, papa mesti carikan" kata hubby... cempedak ohhh cempedak...hahahahah

4 comments:

awinsjc said...

Ler.. dah ngidam ni.. ahakz... naper laa tak inform kat awin leh sama2 tolong carikan buah cempedak tu .. rasanya kat batu 34 tu berlambak buah cempedak .. and kat bandar pontian nearby perodua servis kereta tu pun ada ... try ler cari .. confirm ada... insyallah!

semoga berjaya dalam misi..

GEE said...

hi ni Gee... kak ishah nak makan cempedak goreng kers?? banyak laa kat pasar larkin tapi rasenye kene goreng sendiri..nanti gee beli tepung goreng....kak ishah goreng sendirik la erk..wakkaakka

p.s. lagi gee terlupa nama blog gee yg kak ishah buat kan dulu... leh tak beritau gee nnti kay! ni pakai awin nyer.. ahakz

sally melly said...

kekeke...ngidam cempedak goreng ke???aku mcm penah ternmpk kat pasar mlm larkin hr ahd.yg kat tepi stadium tu.cobe2 le usha ye.

bdk ujan said...

oh..cempedak..kiter mengidam durian plak..nasib baik boleh dijumpai la jgk..cuma mahal sket aa dr biasa..takpaaa..teruskan usaha...caiyok! :P