Tuesday, February 26, 2008

Al-fatihah

Al fatihah buat ayah mertuaku Hj Yusof b Abu Bakar yang telah pulang ke Rahmatullah pada 21 February 2008 jam 6 petang pada usia 73 tahun...

sewaktu ayah mertua aku menghembuskan nafas terakhirnya.. aku, ibu mertua dan pembantu rumah ada disisi... namun kami bertiga tak sedar akan kehilangannya sehinggalah pembantu rumah kami yang ingin menyuapkan air ke mulut ayah mertua aku tersedar yang dia telah pergi buat selamanya...

aku pada waktu itu tergamam dan terperanjat... hanya mampu menangis dan menghubungi semua anak-anaknya termasuklah suami aku..

Actually arwah memang sakit dah lama but dia stil on medication dengan doctor.. and tak ada tanda-tanda yang dia akan meninggalkan kami semua... cuma pada hari berkenaan dia tak nak breakfast n lunch... lepas tu arround 4pm dia panggil pembantu rumah kami n mengadu sakit perut... on that time when my maid inform yg arwah sakit perut i thought sebab perut dia kosong.. but masa tu sempat juga aku cal hubby cakap pasal ayah mertua aku sakit perut... hubby pun mempunyai sangkaan sama sperti aku... since he didnt take his meal for the whole day...

then after aku solat Asar, aku jenguk ke bilik dia sekejap... masa tu aku nampak ayah mertua aku dah pejamkan mata tetapi dada dia masih menampakan dia masih bernafas.. so aku bagi sugesstion pada ibu mertua aku supaya menghubungi semua anak-anaknya... dalam masa itulah kami bertiga x perasan rupanya malaikat Izrail sudah pun menjalankan tugasnya untuk menjemput arwah pulang ke Rahmatullah...

Tak sempat baby aku nak jumpa datuk dia... Al Fatihah buat ayah mertuaku semoga rohnya dicucuri rahmat dari Allah SWT aminnn..

5 comments:

iezahnet said...

Takziah n Al-Fatihah

p ewa said...

Takziah

eita_zack said...

Takziah. Al-Fatihah.

aniza said...

Al-Fatihah. Takziah. Semoga Rohnya dicucuri rahmat & berada di dalam golongon orang-orang yang soleh. Amin.

awinsjc said...

takziah juga dari awinz n frenz di cosmo... kim slm kat baby yg dalam perut tu k :-)