Tuesday, October 02, 2007

cerita dari aku

salams semua..

dah agak lama aku x update blog aku nih.. bukan nya bz buat kuih (spt kata aniza_s).. cuma ada lah beberapa hal yg perlu aku settlekan.. sampai nak log on the internet pun malas.. sementelahan pula (hehehe.. betulke perkataan yg aku gunakan nih.. belasah je la..) sekarang ni ramadhan... as a fulltime housewife 4 the time being.. hehehe... agak bz juga..

seawal 4 pagi aku dah bagun..ekekeke.. mcm x sangka plak sebab masa single dulu x kuasa den nak bersahur... walaupun ada maid kat rumah aku ni.. aku lebih selesa sediakan sendiri hidangan utk hubby terchenta.. then after sahur... solat subuh berjemaah.. after solat kalau rajin aku bertadarus la kejap... itu kalau rajin.. kalau tak aku terus sambung kemas bilik.. then siapkan hubby yang dah nak gi keja... by the time he went to work jam dah pun menunjukkan pukul 8.30am..

Disebabkan daddy in law n mommy in law aku x sihat.. they still under medication... so diorang x boleh berpuasa... mula pulak pikir nak masak apa... kekadang aku ajak maid aku gi pasar... beli barang2 yan perlu utk dimasak...

arround 10am.. aku start masak.. since aku x kerja.. so far aku yang masak kat rumah ni..aku nak hubby aku rasa masakan aku sendiri biarpun x sedap... habis segala buku resepi menjadi buku rujukan aku.. hehehehe.. kalau dah tiru dalam buku resepi tu.. alamatnya kadang2 sedap.. kadang2 hampeh...hehehhe.. but so far hubby aku x pernah complaint.. aku masak x sedap.. dia diam je la... n so far dia makan je apa yang aku masak... hehehe.. sorry la dear kalau x sedap...but so far.. i can see i'm improving myself in cooking...hehehehe...

selesai masak dalam pukul 1 pm... lepas masak biasanya kau mandi n solat zohor.. lepas solat tu kekadang aku tidur kejap.. take a nap arroud 30 mins to sometimes 1 hour.. but sometimes.. aku keluar ataupun fikirkan kuih apa nak dihidangkan utk berbuka nanti... paling cikai pun aku buat jemput2...makan ngan sambal tumis.. sedap seyyy...

lepas solat asar... aku gosok baju... then lap la segala cermin kat bilik aku ni... cermin tingkap, cermin kat dresser, cermin bilik air... kalau x lap cermin.. aku mop bilik... hehehehe... penat juga.. then arround 6pm... tunggu hubby aku balik.. arround 6.30pm jengah kat dapur... panaskan lauk n hidangkan utk berbuka... biasanya hubby aku balik arround kul 6 ataupun kul 6.50.. tengok la... kalau keja dia banyak x settle.. lambat la dia balik..

after berbuka.. solat maghrib.. then bersiap untuk tarawikh... Alhamdullillah tahun ni nampaknya aku x miss solat tarawikh... may b sebab dah x keja so senang la sikit nak solat tarawikh... balik dari tarawikh kl 10pm.. terus masuk dapur buat herbal tea.. hubby aku suka minum herbal tea.. then mengadap tv sampai kul 11mlm... arround 12mlm baru la aku di buai mimpi...

5 comments:

eita_zack said...

Salam.. kak Ecah.. kak pijah soh tanye kak ecah plak... smlm tanye die dah..

Soalan:
Ape tanda kalo lelaki tuh ada pakai inai kat 3 jari kiri dan 3 jari kanan?

aniza said...

cik eitazack...tu tandanya dia baru kawen! konpem dah jadik laki orang...better blah cecepat...hihi.

eita_zack said...

nak blah la nih... bye.. huhuhu..

myalisha said...

yup itu tandanya lelaki tu dah kawen...

naper tanya camtuh eita???

eita_zack said...

zack dah kawen laaaaa....