Monday, June 25, 2007

Aku tak sihat harini

hari ni aku MC... aku demam... demam yang bermula dari Jumaat malam sampai la skarang... demam aku pulak biasanya time malam je... skarang ni dah belarutan... badan aku pun sakit-sakitn lemah, then belakang pun sakit, then tekak aku pun sakit sampai tak ada suara... huhuhu... dear kata tengahari ni nak bawak aku jumpa doctor... nak makan pun tak ada selera... My dear setiap hari ingatkan minum air suam panas dengan banyak... on saturday haritu siap tunggu lagi aku habiskan 1.2 liter air panas suam...

tadi telefon mak mintak resepi bubur lambuk.. hehehehe.. tetiba teringin nak makan bubur lambuk... maid aku nak masakan bubur juga untuk aku tapi bubur biasa.. aku pulak macam tak ada selera nak makan bubur biasa... tekak teringin nak makan bubur lambuk yang mak pernah buat dulu... sedapnya... tapi telefon punya telefon... tak ada orang kat rumah... agaknya mak keluar... so terpaksalah cari resepi bubur lambuk kat internet...

Bila terkena sakit tekak aku tehingat kat sorang member opis aku yang lama @ housemate aku a.k.a Aniza_s... dulu dia selalu diserang sakit tekak... hahahahah... tapi dia nih selalu Gambate' orangnya... walaupun suara dah tak der nak juga masuk kelas...

aku???? tak der makna nya... cukup la pengorbanan aku untuk "pekerjaan ini" semasa aku bujang dulu.... bila dah kawen... dah tak kuasa... lagi pun buat apa kita bersunguh2 tapi usaha kita tak di appriciate langsung!!! baik kalau dapat job lain angkat kaki saja... tapi BILA agaknya??? aku percaya masanya akan tiba... bila masanya tiba nak gudbye... lah...

2 comments:

aniza said...

kakak!!!! marathon hapdet ek? sama cam haku kui kui kui.

Ehem...demam demam mengidam bubur lambuk ni ade gud news ka kawan ku? Aku sukaa!!!!

Ermm kalo sakit tekak aku ade petua baru. Ko buat air asam jawa + gula batu. InsyaAllah! Dah blk kampung ni aku dah jarang kena sakit tekak :p tp suara rock kalo ko masuk kelas mengajar, student lebih beri tumpuan sebab diorg kena pasang telinga betul² untuk dengar sebutan yang jelas. Haha!

Waaaa sabreena dah bersalin ka! Tahniah untuk dia ek! Balqis Qistina..cute little baby!

Waahhhh seronok nyer birthday Celebration. Tom Yam tu ala ala Tom Yam Gazebo tak? Rindu la nak makan kat situ!

Uwaaa aku nak tinger Shrek jugak!!!

*sekian...marathon comment dr aku ;)

myishah said...

hehehehe.. gud news???? mari tunggu saja....
tom yum tu tak la pekat sangat cam kat gazebo tuh... tapi sedap seyy...

teringat makan tomyam reramai kat gazebo after working hours...serbu gazebo reramai... few years back memory..

Tinger shrek punya promo dah abis la... tgk la klau ada lagik aku akan postkan utk ko...